Welkom winkelier

Veelgestelde vragen

Bestellen

1. Welke verschillende digitale order-mogelijkheden zijn er?

Onderstaand treft u een overzicht van de verschillende digitale order-mogelijkheden:

  • Orders via de webshop www.thr.nl: Via onze webshop kunnen eenvoudig bestellingen worden geplaatst. Excel-artikelbestanden kunnen snel worden geupload. Op onze website treft u een heldere instructievideo. 
  • THR bestel-app: Eenvoudig te downloaden en geschikt voor zowel android als Apple telefoons. LET OP: Met de Bluetooth scanner 0115-10 (artikelnummer 1086264) werkt de THR Scan & Bestel app nóg sneller. 
  • Handterminals MC 2100 (artikelnummer 1086945). Snelle dataoverdracht via internet (i.p.v. van via telefoonlijn). NB: u kunt het aanschafbedrag (deels) retour ontvangen bij het behalen van een omzetstijging. Voor meer informatie neemt u contact op met Peter van Reem (Tel. 055-8447287 of P.vanReem@thr.nl). 
  • De vrachtkosten bedragen € 10 per zending, uitgaande dat er sprake is van een collo zending. In geval de spoedorder een waarde heeft boven € 250 netto vervallen de vrachtkosten. 
  • Order plaatsen vanuit de kassasystemen AIS, Vendit en DGE. 
  • Orders plaatsen via EDI. 

Voor vragen of nadere toelichting over het bovenstaande kunt u zich wenden tot uw rayonmanager of onze afdeling Verkoop Binnendienst.

2. Wanneer moet ik mijn bestelling doorgeven om deze goederen op tijd binnen te krijgen?

Wij werken met vaste afleverdagen en besteltijden voor zowel de handmatige als de electronische orders, zoals met uw organisatie of met u is afgesproken.

3. Kunnen goederen die niet meegeleverd zijn in backorder worden genomen?

Neemt u contact op met onze afdeling Verkoop Binnendienst (055-844 7000), om de mogelijkheden hiervoor de bespreken.

4. Hoe kan ik mijn schapetiketten bestellen, deze heb ik altijd via de fax doorgegeven?

U kunt vanaf heden voor het hele THR assortiment de schapetiketten ook via de leespen (na de leverancierscode) bestellen via de goederenadrescode 090. U kunt tevens via de THR App schapetiketten bestellen.

5. Kan ik artikelen die niet in de webshop zijn afgebeeld speciaal bestellen?

Wanneer u een artikel niet op onze webshop terug kunt vinden, biedt THR voor diverse merken de mogelijkheid om dit artikel speciaal te bestellen. Heeft een vraag hierover; neem dan contact op met Verkoop Binnendienst: 055-8447000.

6. Levert THR aan particulieren?

Nee, THR is een grossier en levert uitsluitend aan bedrijven

Verzenden

1. Onder welke voorwaarden zijn spoedleveringen mogelijk?

Spoedleveringen zijn mogelijk onder deze voorwaarden:

  • Voor 12.00 uur bestellen per telefoon. Elektronisch bestellen van spoedorder is niet mogelijk (deze wordt automatisch vastgehouden door het systeem tot de eerstvolgende leverdag). 
  • De spoedorder bevat maximaal 10 order regels. 
  • De administratiekosten bedragen € 10 per order. 

Heeft u nog steeds vragen, neem dan contact op met afdeling Verkoop Binnendienst 055 - 8447000 (€0,01/min) of mail naar info@thr.nl

2. Wat zijn de vrachtkosten bij THR?

De vrachtkosten zijn standaard € 10 (netto exclusief BTW) bij een orderwaarde onder € 250 (netto exclusief BTW). Deze kosten worden automatisch in ons systeem verwerkt. Bij een orderwaarde boven € 250 (netto exclusief BTW) zijn onze leveringen franco.

3. Ik heb vandaag 3 bestellingen doorgegeven, betaal ik dan over alle orders vrachtkosten?

Als deze orders met dezelfde gewenste leverdatum gezamenlijk de franco orderwaarde hebben van € 250 (netto exclusief BTW), dan betaalt u geen vrachtkosten. Zijn de door u geplaatste orders met dezelfde gewenste leverdatum samen niet franco, dan betaalt u één keer vrachtkosten.

Retouren

1. Ik wil iets retour melden, hoe gaat dat in zijn werk?

Retouren kunt u aanmelden via onze webshop. Op uw accountpagina staat een knop "retour aanmaken", mocht deze knop er niet staan, neem dan contact op met afdeling e-commerce 055-8447250. Na het aanmaken van uw digitale retour ontvangt u automatisch een retourbevestiging.

2. Gisteren heb ik een retouraanvraag naar jullie doorgezet en nog geen bericht ontvangen. Wat is de status van deze melding?

Onze retourbevestigingen worden automatisch en direct in behandeling genomen. De bevestiging ontvangt u automatisch per e-mail als de aanvraag gegrond is. Als de aanvraag volgens ons niet gegrond is, dan nemen wij daarover contact met u op.

3. Kan ik artikelen die speciaal zijn besteld terugsturen naar THR?

Nee, speciaal bestelde artikelen kunnen niet worden geretourneerd.

Online retouren module

1. Ik krijg een foutmelding als ik een order langer dan een jaar geleden wil opvragen om een garantie op aan te melden.

Om de snelheid van de site te waarborgen kan de op te vragen periode niet langer dan 240 dagen zijn. Oplossing: Om orders langer dan 240 dagen geleden op te vragen moet u ervoor zorgen dat er tussen de "van" - "tot" periode niet meer dan 240 dagen zit. Wanneer u dus zoekt van 1 jan 2016 tot 28 augustus 2016 verschijnt er geen foutmelding meer. Wanneer het om garantiegevallen gaat, ga dan altijd uit van de aankoopbon van de consument en stel de zoekperiode in van 8 maanden voor de aankoopdatum tot de aankoopdatum.

2. Mijn order staat niet in het resultatenoverzicht.

Dat kan. Alle speciale bestellingen staan niet in het overzicht omdat hier geen retour op aangemeld kan worden.

3. Kan ik een retour aanmelden op een order met de status "in behandeling"?

Nee, dat kan niet. Deze order is net door ons in behandeling genomen en dus nog niet uitgeleverd. Retouren kunnen pas worden aangemeld nadat deze een afgeronde status hebben.

4. Kan ik ook op ean-code een artikel opzoeken om een retour op aan te melden?

Ja, dat kan. Standaard worden de meest recente orders in het overzicht getoond op basis van de datum search. Maar het is ook mogelijk om met een ean-code, thr-artikelcode, pakbonnummer of ordernummer naar een specifieke order te zoeken.

5. Binnen mijn order is het op een aantal regels niet mogelijk om een retour in te dienen omdat er geen aanvinkmogelijkheid is.

Er zijn een aantal redenen waarom er geen aanvinkmogelijkheden zijn op bepaalde artikelen waardoor het niet mogelijk is hier een retour op aan te melden:

  • - de order is nog in behandeling
  • - het artikel is nooit uitgeleverd geweest door THR
  • - er is al eerder een retour op ingediend

6.De selectiemogelijkheden bij "retourreden" zijn bijna allemaal lichtgrijs en niet selecteerbaar, met uitzondering van garantie.

Wanneer alleen de retourreden "garantie" selecteerbaar is, houdt dat in dat de aanmeldtermijn voor de overige retourreden is verlopen. De termijnen waarbinnen de retour moet worden aangemeld zijn:

  • Verkeerd besteld: 5 werkdagen
  • Transportschade: 5 werkdagen
  • Beschadigd artikel: 5 werkdagen
  • Verkeerd geleverd: 5 werkdagen
  • Teveellevering: 14 werkdagen
  • Manco: 5 werkdagen
  • Garantie/kwaliteit: officiele garantietermijn artike

7. Bij het in te geven retouraantal heb ik alleen de keuze uit "0".

Bij aantal ziet u altijd hoeveel artikelen u heeft besteld en hoeveel daar al van retour zijn gemeld. In onderstaand voorbeeld is te zien dat er oorspronkelijk 2 artikelen zijn besteld en er reeds 1 retour op heeft plaatsgevonden. In de keuzeopties is alleen een 0 als retouraantal selecteerbaar. Dit komt omdat de retourreden nog niet is ingevuld. Zodra deze is ingegeven wordt ook het optie aantal "1" weergegeven.

8. Ik heb gezocht op pakbonnummer om een retour aan te maken, maar deze order bestaat uit zoveel regels dat ik niet makkelijk het artikel kan vinden waarop ik de retour wil aanmaken.

Wanneer u zoekt op artikelcode of ean-code zult u zien dat het artikel geel oplicht in de lijst (wellicht dat u hiervoor wel even naar beneden moet scrollen). Wanneer u heeft gezocht op pakbonnummer kunt u atlijd bovenaan de pagina op de plek van "doorzoeken tabel" het regelnummer, deel van de artikelomschrijving of artikelcode/ean-code ingeven, het artikel zal dan ook oplichten.

9. Ik krijg een foutmelding bij het aanmelden van mijn retour en kan de retour daardoor niet indienen.

Foutmeldingen worden veroorzaakt omdat bepaalde verplichte velden niet zijn ingevuld. Deze zullen ook altijd rood oplichten, zodat duidelijk is welke gegevens nog aangevuld moeten worden. Bij het invullen van een garantie zijn de volgende velden verplicht: opmerkingenveld met reden waarom het artikel retour komt; bijlage met de aankoopbon van de consument, wijze waarop u het artikel retour stuurt (doos, pallet, lengte of combinatie). In sommige gevallen is het ook verplicht een batchnummer (bij vloeibare stoffen) of dragernummer (bijv. bij manco's) in te vullen.

10. Het lukt mij niet om de retour aan te maken met de knop "retour aanmaken", ik krijg een foutmelding, er lijkt niets te gebeuren.

Wanneer er niets lijkt te gebeuren nadat u op de knop "retour aanmaken" heeft gedrukt, komt dit waarschijnlijk omdat de maximale bijlagecapaciteit is overschreden. Net als bij email is ook de online retourenmodule ingesteld op een maximum bijlage capaciteit van 5 MB. Oplossing: zorg dat uw bijlagen niet te groot zijn. Voegt u meerdere retouren in 1x toe, splits deze dan eventueel op in meerdere retouraanvragen.

11. De knop "retour aanmaken" is grijs, hoe moet ik nu mijn retour aanmelden?

Wanneer de knop "retour aanmaken" grijs is, betekent dit dat er artikelen zijn retour worden aangemeld die niet bij THR, maar bij de leverancier van het artikel moeten worden aangemeld. Wanneer u op de knop "nog een retour aanmekan" drukt, blijft de knop grijs. Oplossing: verwijder de artikelen waarbij een opmerking staat, dat u deze bij de leverancier aan moet melden. Dit kan door op het kruisje achter het artikel te klikken. De knop wijzigt nu van grijs naar zwart.

12. Moet ik bij het aanmaken van een retour altijd alle artikelen retour sturen naar THR?

Nee, er zijn gevallen waarin u het artikel niet naar ons op hoeft te sturen. Hiervan verschijnt dan een melding tijdens het aanmelden.

13. Kan ik in één melding meerdere retouren aanmaken?

Ja, dat kan. Wanneer u een artikel uit een order heeft geselecteerd kunt u ervoor kiezen om de retour naar ons toe te sturen of u kunt op de knop "nog een artikel toevoegen" klikken. U komt dan weer terug in het begin scherm en kan opnieuw een zoekopdracht invoeren naar een order om een retour op aan te melden.

14. Kan ik, ten behoeve van mijn eigen admistratie, een "eigen referentie" meegeven aan een ingegeven retour?

Ja, dat kan. Boven de knop "retour aanmaken" staat een veld "referentie" wat u kunt invullen met uw eigen referentienummer/ tekst. Deze zal ook in ons administratiesysteem terecht komen en kunt u naar refereren tijdens telefonisch contact.

15. Krijg ik een digitale bevestiging van mijn ingediende retour?

Ja, per mail krijgt u binnen 15 minuten na indiening van uw retour per mail een bevestiging van de artikelen die u als retour heeft aangemeld inclusief de retourreden. Nadat uw retour akkkoord is bevonden in ons systeem zal een afhaalverzoek bij onze transporteur worden aangemeld. De artikelen kunt u, voorzien van retourbon, klaarzetten voor de transporteur.

16. Kan ik online een overzicht opvragen van de door mij aangemelde retouren?

Ja dat kan. Wanneer u via "mijn account" naar "retouren" gaat, kunt u bij "soort order" kiezen wat u wilt zien. Standaard staat deze op "alles" en krijgt u zowel orders als retouren in beeld. Het is echter ook mogelijk om alleen voor "retouren" te kiezen.

17. Ik wil een artikel onder garantie retour sturen, maar deze komt direct uit de winkelvoorraad. Er is dus geen consumentenaankoopbon beschikbaar. Wat moet ik nu als bijlage meesturen?

In dit geval kunt u de pakbon/aankoopbon, die u destijds bij aankoop van het artikel van THR heeft ontvangen, als bijlage meesturen.

18. Waarom moet ik een dragernummer invullen en waar vind ik dit?

Voor sommige artikelen is het verplicht om het dragernummer in te vullen. Wanneer het veld grijs is, is het niet verplicht, maar zodra het veld wit is dient het dragernummer te worden opgegeven. Het dragernummer is te vinden op elke pakbon van THR, wat overeenkomt met het nummer op de doos van het geleverde artikel. Als de levering een pallet is, heeft deze pallet een dragernummer. Indien de pallet uit meerdere dozen bestaat, hebben deze dozen elk ook weer een eigen dragernummer. Indien u de hele pallet retour zendt, kunt u het dragernummer van de pallet vermelden. Zendt u 1 doos uit de pallet retour, vermeld dan het dragernummer van de doos.

19. Waarom moet ik een batchnummer invullen en waar vind ik dit?

Meldt u een retour aan op een artikel dat valt onder de categorie "vloeibare stoffen" zoals verf, lijmen en kitten dan is het verplicht om het batchnummer of de productiedatum te vermelden. U vindt deze gegevens op het artikel zelf.

20. Ik meld een artikel retour maar zend geen artikelen retour, kan ik ook een 0 invullen bij het veld "hoe stuurt u het totaal van de retour gemelde artikelen retour?"

Ja, in het geval u geen artikelen retour stuurt omdat het bijvoorbeeld een Manco melding is of dat er tijdens het aanmelden van uw retour een pop-up verschijnt met de melding dat er geen artikelen retour hoeven worden gezonden, kunt u een 0 invullen bij het retour te zenden aantal. Er zal dan geen foutmelding verschijnen op het moment dat u op de zwarte knop "retour aanmaken" drukt.

Betalen

1. Zijn er wijzigingen in jullie rembours-levering nu jullie uit verschillende distributiecentra leveren? Bij wie moet ik nu betalen?

<

Vanaf 1 mei as. hanteert THR BV met betrekking tot vooruit te betalen orders een levertermijn van 48 uur. Deze termijn gaat in op het moment dat het orderbedrag door ons is ontvangen.Vooruit te betalen orders worden door ons op dinsdag en donderdag verwerkt. Uw orders dienen op deze dagen voor 6.00 uur in ons systeem te zijn ingevoerd. Indien u orders handmatig (per mail/fax/telefonisch) doorgeeft, dient u rekening te houden met de benodigde verwerkingstijd voor THR. Daarnaast adviseren wij u rekening te houden met de verwerkingstijd die banken hanteren om betalingen af te handelen. Deze kan 5 werkdagen bedragen.

2. Is er een algemene prijslijst voor THR beschikbaar?

Ja, deze is beschikbaar. Neemt u hiervoor contact op met onze afdeling Verkoop Binnendienst.

Aflevering

1. Ik heb een pakbon ontvangen met verwijzing naar meerdere distributiecentra?

Uw bestelling kan vanuit twee distributiecentra (DC's) worden geleverd. U ontvangt per levering een aparte pakbon. Indien uw levering uit meerdere DC’s komt, wordt hiervan melding gemaakt op de pakbon. Uw levering is compleet als u alle deelleveringen hebt ontvangen.

2. Ik heb meerdere pakbonnen ontvangen van één bestelling?

Er wordt bij elke levering een complete pakbon geleverd. Zouden we maar bij één levering de pakbon meesturen, dan zou het voor kunnen komen dat deze pas bij de laatste levering zit. Door bij elke levering een pakbon aan te bieden heeft u al de mogelijkheid te beginnen met het controleren en uitpakken. Overigens staat alles nu per bak/doos/pallet etc gesorteerd op de pakbon. Er wordt op de pakbon een dragernummer genoemd die correspondeert met de desbetreffende bak/doos/pallet. De artikelen die onder dat dragernummer op de pakbon staan zitten daar dus in. Wanneer uw bestelling uit meerdere vestigingen wordt geleverd, dan vermelden wij dat op de pakbon: het overige deel van uw bestelling wordt dezelfde dag geleverd vanuit een andere vestiging.

3. Ik heb nog geen bericht ontvangen over de melding van die twee artikelen die ik mis bij de aflevering. Deze staan wel op de pakbon?

Als deze mancomelding terecht is wordt deze direct verwerkt en ontvangt u een creditnota bij uw eerstvolgende factuur. Als de aanvraag volgens ons niet gegrond is, dan nemen wij daarover contact met u op.